Tuesday, March 8, 2016

Tiidu trenn

Eile oli siis Tiidu trenn (kuna Rintsu on praegu reisil).

Soojendada põhimõtteliselt ei saanud, õnneks olime juba varakult platsil. Eelmises trennis hüppas kolm hobust ja harjutused olid täpselt mõlema diagonaali peale niiet ei olnud üldse ruumi, et sõita.
Niiet tegin siis ühe voldi, ja siis ootasin 3 minutit, siis järgmise voldi ja ootasin jälle 3 minutit.

Alguses alustasime diagonaali peal nii, et alustad nurgast välja sammulatid, siis diagonaali keskel traavi ja diagonaali lõpus traavilatid, siis sõidad selle lühikese otsa traavis läbi, uuesti teise diagonaali algul traavilatid, siis võtad diagonaali keskel sammu ja siis sammulatid diagonaali lõpus.
Campari ei saanud algul mõhkugi aru, et miks ta sammus lattidest üle komberdama peab ja ega mina ka väga ei osanud seal midagi teha. Tiit käskis ikka veel aeglasemat traavi võtta traavilattide peal ja sammus kontakti hoida ja no lõpuks enam väga palju ei kooserdanud seal.
Siis tegime sarnast harjutust aga traavi ja galopiga (traavi jaoks latid ja galopijaoks minitõkked).
See tuli enam-vähem, ma ise hullult põdesin, et mul tuleb jalgade vahetamisega probleeme, kuna kogu aeg diagonaali peal tõkked aga vahetaskõik korrad ilusti ära (jee!).
Siis tulime nii, et kõik galopis, 17m või veits peale olid vahed (Tiit vähemalt ütles nii, ega ma ise ei mõõtnud), tulime viie sammuga (hääästi pisikesed tõkked olid ka mingi 50cm võibolla). Tulin siis megarahulikult peale ja sai viiega tuldud küll.
Alguses kohe Tiit mainis muidugi, et annaks vähem ratset tõkke peal ära. And I get it, et teed ikka seda automatic release'i crest release'i asemel. AGA ma ikka niivõrd koba, et kui ta mul alt ära hüppab ja ma olen keskendunud sellele, et hoia kontakti, siis ma jään talle peale. Mul on ka muidugi teooria, et seal on vahe, kas sa hüppad mingite KWPN-dega ja muude soojaverelistega, või traavli ja täisverelise ristandiga, mulle isiklikult tundub, et Campari ei vaja niivõrd palju kontakti. Aga no too trenn sõitsin siis nii, nagu Tiit palus ja ega hüppas hästi tegelt, aga mingi 2-3 korda jäin talle vist ikka peale veits trenni jooksul, Tiit muidugi ei kommenteerinud seda üldse.
Igaljuhul, siis tõstis Tiit tõkked vähe kõrgemaks (no ikka olid madalad mingi 80-90 vb). Siis pidime tulema nii, et ühe diagonaali 5 sammuga ja teise 4 sammuga. Ma olin juba valmis täielikuks läbikukkumiseks. Ma ei saa kunagi Camparit normaalselt pikaks, alati läheb mingiks kihutamiseks. Aga sain ikkagi kõik korrad õigete sammudega ära tuldud, mis oli ülitore!
Siis tegime mingit väikest kaareasja veel, mida Campari tegi täitsa tublisti ja rada ka, kus olid need diagonaalid ja siis okseritest süsteem sirgel.
Esimene parkuur läks mul vähe lappesse, sest jäin jälle keskenduma, et mul vaja need vahed edasi sõita, aga Campari juba sai aru, et seal on vaja liikuda ja ma ajasin üle.
Aga lõppude lõpuks viimane parkuur tuli hästi, vahed olid normaalsed ja tempo okei.
Tiit hullult rõhutas seda ka kogu aeg, et peale tõket kiiresti korda (kuigi ma enda arust püüan seda kogu aeg ju teha aga ilmselt siis ikka ei õnnestu piisavalt kiiresti).

Üldiselt jäin rahule ja Campari suutis harjutused ilusti ära teha, mis oli tore ja näitab, et ta on ikka tublisti arenenud. :)


No comments: