Sunday, October 20, 2013

Otsustasin, et hakkan nüüd uuesti jälle blogi kirjutama, kuna olen Austraaliast tagasi ja jälle ratsutamas. Tegelikult tegelesin ma Austraalias ka enamasti hobustega, aga selga sain ainult 3x ja nendest 2 galopisadulaga.
Reedel peale Eesti jõudmist läksin siis kohe esimese asjana Lakayd vaatama loomulikult ja sõitsin siis ka. Endal oli väheke istumisega ikka raskusi - tundsin, et jalad veidi liiguvad rohkem kui nad tohiks ja käed ei tahtnud täitsa paigal püsida. Kuna oli külm ja vihmane ilm ja Lakay täitsa värises, siis mõtlesin alguses teha pikalt sammu, et tal lihased soojaks saada. Pika ratsmega samm talle eriti ei meeldinud, tahtis ratsmeid käest ära kiskuda mitu korda. Ei tea kas pole temaga seda tehtud hiljuti või lihtsalt oli tal mingi imelik tuju.. Kui ta juba soojem oli ja ratsmed lühikeseks võtsin, oli täiesti okei. Traavis oli täitsa hea, natuke tahtis ikka sisse vajuda ja kohati keeras lampi taguotsa välja mis oli imelik, aga eest oli üsna pehme ja mõnus. 
Galopis oli alguses jumalast raske istuda millegipärast, nii imelik, vanasti tundus ju väga mugav. Aga eks see sadul pole mulle ka kunagi meeldinud, see ei sobi ratsastuseks absoluutselt minu meelest. Tegin natukene kokku-lahku ja reageeris ilusti. 
Mõned kõksud tegin ka, ta on nüüd täitsa ise hakanud sammu vaatama, isegi kui ma üritasin midagi teha siis ta arvas ikkagi, et ta teab ise paremini ja klapitas seal iseseisvalt. Lõpuks ma siis lihsalt ei teinudki midagi, istusin lihtsalt ja mõtlesin oma istakule. Kannad tahtsid ikka üles tulla ja no tasakaal ei olnud ikka absoluutselt arvestatav aga Kaia ütles, et kõrvalt oli täiesti okei. Loodetavasti saab ruttu tagasi oma hea tasakaalu.

Pühapäeval sõitsin Axeliga, kuna ta pidi jonnakas olema. Alguses ma mõtlesin, et ma üldse ei sõidagi teda ratsmesse ja tegelen ainult enda istakuga. Seekord tuli juba istumine palju paremini välja ja tundus, et ma istun täitsa talutavalt seal seljas. Mingi hetk hakkas ta aga ise ratsmesse pakkuma ja hakkasin teda siis ikka ette-alla ka sõitma. Tegin hästi kergelt ja andsin hästi palju järgi ning ta läks täiega mõnusaks. Nii pehme ja ümar oli, jumalast mõnus. Ainult samm-traav üleminekul ta ei tahtnud väga reageerida, pidin mitu korda steki andma, kuna tema soovis 10sekundit hiljem traavi tõusta peale 10ndat surumist. 
Esimesed paar galopiletõstet tulid ka sellised, et uhas 5 sekundit traavi ja siis tõusis. Tegin siis natuke tõsteid ja siis tuli talle vist meelde ja edasi tõusis väga ilusti. Galopis alguses ei tahtnud eest järgi anda, aga andsin hästi palju järgi ja sõitsin tagant peale ja tuli ka väga ilusti pehmeks lõpuks. Kui Lakayl on traav võimalik sõita päris mõnusaks lennukaks, siis Axli samm ja galopp on ikka oluliselt paremad kui Lakayl, Axel ikka mõnusalt tõukas ja jooksis tagant peale. Mingi hetk läks mul jalus katki ja kuna mul oli juba üsna kiire, siis ma ei hakanud talli uue jaluse järgi minema ja lõpetasin ära. Igaljuhul Axu oli väga mõnus minu arust. :)

No comments: